tirsdag 4. oktober 2016

Mannegruppa Ottar og nettmobbing generelt...





Min mening om 
enkeltindividers
oppførsel på nett...
At det i dag finnes grupper på Facebook som aksepterer at enkeltindivider av mannfolk sitter og lirer av seg sjåvinisme av verste sort og henger ut jenter helt ned i 13 års alder, er for meg faktisk sjokkerende! Det er selvsagt ikke lett og administrere 40 000 medlemmer, men alle anstendige menn bør her ta avstand fra slik oppførsel og få fjernet slike medlemmer. Det kan være din datter som blir hengt ut neste gang! Så...At en barnefar på 35 skriver om og grisebanke eller voldta ei jente på 13 år og unnskylder seg med at det var etter "3 øl og jazzing med gutta"- skal rettferdiggjøre det, er sjokkerende...At unggutten som er passert 20 år legger ut bilde og kontaktopplysninger av ei 13 års gammel jente i ei lukket gruppe for voksne mannfolk, er forstyrrende! Og at han nekter ta ansvar og "håper det vil lære jenta nettvett!" er forbanna forkasterlig! Hadde den unge mannen vært min sønn, ville jeg lært han spillernytt om folkskikk! Og tro meg, jenta skulle fått sin beklagelse fra han i full offentlighet og han skulle ment hvert ett ord!
Vi lever i 2016. Internett og sosiale medier er til for og bli. Vi vil utvikle nye steder, sighter og metoder og vi vil komme til og dele mer og mer! Da er spørsmålet- er det da greit og miste all sans for intelligens og fornuft i samme slengen? Jeg er medlem av minst ett dusin fb-grupper som bare er for jenter/kvinner. Jeg har sett hvor stygge jenter er mot hverandre og sinnsyke nettkrangler og har eksplodert i flere tilfeller pga det. Men jeg har ALDRI sett noen damer/jenter henge ut gutter/menn med navn og bilder, og kalt dem voldtektsofre, knulledukker og verre...
Jeg er ikke veldig privat av meg. Jeg gir enormt mye av meg selv og deler sinnsykt mye om mine kroniske sykdommer pp mine blogger og nettsteder som FB og twitter etc i håp om at det hjelper andre i samme situasjon som jeg er i. Jeg vet at ikke alle liker det...jeg får stadig vekk høre at jeg ikke innser at jeg anfekter mine nærmeste ut i fra de valgene jeg tar...men, det gjelder meg! Meg selv og mitt liv mht sykdom. Jeg skriver ikke om ting som er mye mer privat enn det...og jeg henger ikke ut noen. Jeg jobber faktisk aktivt for å lette tabusløret fra kroniske lidelser og fjerne stereotype kommentarer som "kjærringsykdom" og "hypokonder" og "naver"!...-Jeg prøver også og aktivt stoppe nettmobbing og netthets ved og slå hardt ned på det i kommentarfelt hvor jeg ser det foregår. Jeg blir da hetset av nett-troll, får de mest utrolige hatbrev på pm og trussler...men jeg svarer de så vennlig jeg kan. Kill them with kindess...
Dette er iallefall IKKE normalt og IKKE akseptabelt, og folk burde boikotte slik oppførsel!





Alle har rett til og være seg selv, men hvis essensen av at du skal føle deg bra er og sitte bak tastaturet og skrive om og ønske voldtekt mot ei ung jente og vold- burde kanskje en tur til en psykolog gjøre susen...og ikke slutt og gå dit før disse fæle tankene er borte...

Mannegruppen Ottar har donert 
180 000 kroner til barnekreftssaken, noe som i og for seg er veldig nobelt, men nå vil ikke organisasjonen ha mer penger fra gruppen i lys av de siste hendelsene på internett! Der ser man konsekvensene som rammer majoriteten av normale og anstendige mennesker fordi noen sitter foran pc'n sin og uskadeliggjør vold og voldtekt og netthets med ett humorstempel! Dette hører ikke hjemme på nett og en boikott er på sin plass! Gruppen burde revurderes og faktisk legges ned!
Og kanskje startes opp på ny frisk hvor ikke kreti og pleti får lov til og være med, med en klausul om folkeskikk og anstendig oppførsel på tapetet!

Og vitse om pedofili og voldtekt er ikke humor synes jeg personlig, men vitsene er ikke problemet! Problemet er uthenging av unger ned i 13 års alder med navn, mobilnr og e-postadresser pluss bilder. Det er bare ikke riktig!


 Galgenhumor er i og for seg av og til en nødvendig overlevelsesmekanisme når man har opplevd noe traumatisk, men dette er ikke i nærheten av morsomt! Jeg blir direkte uvel av tanken på at slike menn sitter med ansvar for både døtre og sønner der hjemme. Er det slik de ønsker at deres barn skal bli snakket om??


Om babyer, om blodsmak på pikken etc...jeg liker det bare ikke!

En av lederne/hovedadministratorene har latt seg intervjue av NRK og mener det skal være lov og vitse om alt! Vold, voldtekt, raser etc...Men seriøst, rist på hodet! Voldtekt er IKKE humoristisk! Pedofili er IKKE humoristisk! Og slå kvinner, skyte jentunger på 13 år, det har IKKE noe med HUMOR og gjøre! Dette er ikke morsomt i det hele tatt og jeg anser meg selv for å faktisk inneha en normal dose humor! Hvor sant er avisinnlegger egentlig!? Reportere kan vri på ord for og få en artikkel mer spennende...


I VG sier de at slike innlegg fjernes med en gang, mens andre igjen sier at det ikke fjernes noe så fremst det ikke blir klagd over...jeg vet ikke hva som er sant, jeg vil bare ha slutt på netthets og mobbing!

Netthets og nettmobbing ER alvorlig, unge jenter og gutter forøker og utfører selvmord pga dette! De sliter psykisk i mange år pga netthets. Vi som voksne MÅ gå foran med ett godt eksempel og stoppe dette!

NEI TIL MOBBING!!!

Hilsen Aina.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takker til alle som tar seg tid til å kommentere <3