mandag 24. oktober 2016

Apatiens tidsalder...


"Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!

Jeg roper med siste pust av min stemme:
Du har ikke lov til å gå der og glemme!"

-Fra Arnulf øverlands dikt "Du må ikke sove!"

Det er ikke rart at folk slipper unna med hva som helst i dagens samfunn...vi har en "drite i og bry oss" mentalitet som er enorm...så lenge det ikke angår oss eller vår familie, betyr det ikke en dritt at folk henges ut i media, at det mobbes på skoler, at folk voldtas og forbrytere blir frikjent etc...så lenge man kan le av grove memes av hemsedalsaken, hetse psykisk utviklingshemmede, spøke med pedofili og voldtekt, da er alt i orden...det er akkurat sånn det skal være! Ingenting er hellig så lenge en selv ikke er på blokka for halshugging!

Som folk sier, vi gir penger til bøssebærere som sender det lille som blir igjen etter at røde kors toppene har tatt sitt, ut av landet...at unger sulter og fryser i Norge er det ingen som samler inn penger til..eldre blir svindlet av stat og kommune, mister alt de eier, til og med råderetten over seg selv, og ikke engang politiet tar saken videre, de henlegger...

Men kjære vene, så lenge vi har Mannegruppa Ottar, er balansen i orden...der inne gjelder ikke reglene for vår verden, de er en egen stat med regler ingen går for...ikke poste vitser om barn og babyer-det er forbudt, så da hetser vi de med downs syndrom istedet...kom igjen, det er jo bare harmløs humor!!
Ei lita gruppe på 16-1700 medlemmer går i mot og det mangler ikke på sjikane og trusler mot dens medlemmer, noen av jentene der får grove trussler hver dag...
Men...det som virkelig mangler-er engasjement...unnskyldninger er det nok av; "det er krig i verden og alt dere gneller om er den teite gruppa, fatter ikke at du gidder, ksn du ikke gi faen snart, slutt og bry deg, tier dere stille, blir de borte...!"
Jeg kan ikke stoppe krig i Syria eller naturkatastrofer mer enn det du kan, men jeg KAN vise OFFENTLIG motstand av at hetskulturen skal gjøre jenter og gutter til lovlig vilt og at mobbing aksepteres ved og gjemme seg bak ytringsfriheten!
- Jeg er ikke redd! Hvorfor skal jeg være redd? Alle angrep mot meg som person går under trakassering og hets, jeg henger ikke ut noen og jeg lyver heller ikke! Jeg sier sannheten ut i fra hvordan jeg ser den og jeg driter i likes! 

Det er ikke 0,01 % som poster avskyeligheter i den gruppa, eller 20 stykker...det er hundrevis!
-Og resten sitter stilltiende og aksepterer det. Drt postes ikke biler og båter, det postes hets og sjikane! Ja, jeg VET DET, fordi jeg har selv SETT det!... Beklager, jeg er så jævla "prippen", jeg finner det ikke morsomt i det hele tatt...
En yderst liten seier er at Instagram fant kontoen til Mannegruppa Ottar støtende! Så de er ikke modne for sine humoristiske memes i offentlighetens lys! De brøt med instagrams retningslinjer for trakassering og har blitt fjernet! Er det da brudd på ytringsfrihetsloven at instagram sletter dem, eller at de faktisk poster avskyelige bilder av mennesker som er syke med grove tekster på!!?? 
Jeg kan som sagt ikke stoppe alle verdens katastrofer, men jeg kan stoppe netthets og mobbing med opplysningsarbeide og tørre vise mitt standpunkt offentlig! Hvis folk vil vite hvem jeg er, er det bare og spørre. Jeg har flere i min verden som betyr mye for meg og det er viktig for meg at de er beskyttet. For i MGO er det mange syke mennesker som elsker og true folk...og slik det er nå, med så lite engasjement, får de lov til og herje fritt...
Helgens diskusjoner i MGO har vært alt fra dyresex til memes om psykisk utviklingshemmede...det er ei FB gruppe som kjemper imot nettmobbing som heter Fjern Mannegruppa Ottar. Vi er en hyggelig gjeng som slår ned på netthets og mobbing. Vi er motstandere av sjikane og uthenging i offentlige medier og vi hetser INGEN, selv om noen mennesker er en prøvelse når de angriper oss som er medlemmer der i offentlige forum.

Stopp apatien!! Ta et standpunkt! Nei til mobbing!!!

Hilsen

A.



Her er gruppelogoen til gruppa på FB som jobber aktivt imot netthets! Meld dere inn, det er en flott gjeng menn og kvinner som tar ett standpunkt mot netthets og mobbing!
Netthets og mobbing er IKKE GREIT!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takker til alle som tar seg tid til å kommentere <3