onsdag 9. november 2016

Har vi lov til og drømme?

Har jeg?
Jeg er 42 år gammel og hvor står jeg i livet? 
Jeg eier ikke noe av materialistisk verdi. Jeg har 2 akvarier, ett spisebord, et salongbord av typen Bombay som mangler en nagl, en bluerayspiller, ett kjøkkenbord som jeg fant på søppeldynga-som jeg har lånt bort, har en stol som kan heises opp og ned. 
Jeg har en tab, en pc og en mobiltelefon. 

Jeg har ikke ett eget hjem. I en alder av 42 år, har jeg ikke funnet drømmestedet mitt. Jeg ønsker meg en plass hvor jeg kjenner i sjelen min at her, her er det godt og være. Jeg har følt det to ganger hittil, men ingen av disse to stedene er i Norge. Jeg trenger den plassen her i Norge og jeg føler litt panikk, fordi jeg har ikke funnet det stedet ennå. 

Jeg er 42 år gammel og jeg føler meg malplassert. Jeg er ikke på riktig sted. Og jeg vet ikke hvor det er!

Er det flere som har det slik? Og være så usikker? 
Jeg har hatt tanker i det siste, om hvordan begravelser skal være mht nære og kjære. Og jeg har tenkt på min egen. Er det normalt og sitte og planlegge hvordan det skal ende før man har funnet en måte hvordan livet burde starte?

Jeg har ikke mitt eget paradis. Alle burde få oppleve den følelsen en gang i livet. Det huset, den hagen, den plassen hvor boblen din føles trygg, ditt eget, fristedet. Og jeg drømmer om det! Hver dag! 
Plassen hvor jeg kan sitte på verandaen sammen med mannen min og vi kan se inn i solnedgangen sammen med hver vår kopp kakao. 

Jeg har en flott familie...en mann som elsker meg, en katt, to hunder...barn, bonusbarn og bonusbarnebarn...noen familiemedlemmer som liker meg og noen som ikke gjør det...jeg er i live...

Likevel...så drømmer jeg...

Jeg vil ha mitt lille paradis...

Har jeg lov og drømme om det?

Har jeg?

Aina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takker til alle som tar seg tid til å kommentere <3